2014. január 16., csütörtök

34. Az éjszakai út La Paz felé



Hálásan megsimogattam a szürke kőtömböt, magamba szívtam még utoljára a régi energiák emlékét, aztán átléptem a kerítésen. Roberttel megöleltük egymást, és kölcsönösen megállapítottuk, hogy ügyes fickók vagyunk. Mauricionak is gratuláltunk, hogy időben ide tudott szállítani minket. Nagyon elégedetten mentünk a kocsihoz, és indultunk vissza La Pazba. Közben Robert már hívta telefonon a többieket az eredményekért.
Megjöttek a számok, Daniel grafikonjai, meg a műszerek adatai is. Teljes sikert mutattak. A Tamu Massif pajzsvulkánja meg se rezdült, pedig Japán partjainál egy kilences erősségű földrengést produkált Hans saját energiája. A rengés központját is sikerült kissé lejjebb húznunk délkelet felé, így nem a szárazföld alatt, hanem a tenger mélyén pattant ki. Valószínűleg elindított egy nagyobb szökőár hullámot, de még így is gyengébb lesz a végső hatás, mintha az eredeti helyen maradt volna. Biztosan több ezer áldozat lesz, és az emberek kétségbe fognak esni, de ők nem tudhatják, hogy egy ennél jóval hatalmasabb veszedelemből menekültek meg.
Hansot pedig remélhetőleg megüti a guta.

Robert a kocsi zötykölődése közben is a telefonjára jövő újabb adatokat figyelte és kommentálta. Azt mondta, most nagyon pontosan sikerült a célzás, a pajzsvulkán energiája szinte nyom nélkül kioltódott. Alig egy-két kisebb hullámtöredék maradt, azok pár év alatt valószínűleg kis vulkánként kiforrják majd magukat az óceánfenéken, de már nem okozhatnak problémát. Hans pedig valószínűleg minden összeharácsolt energiáját belerakta ebbe a projektjébe, ami most kirobbant, úgyhogy remélhetőleg egy ideig ő is nyugton fog maradni, mert nem maradt eszköze az újabb bajkeveréshez.   
A kocsiban a CD zenéjéhez Mauricio elégedett fütyörészése társult.  Én újra az éjszakai, békés tájat néztem. A Hold már eltűnt a hegycsúcsok mögött, csak a fényszórónk halvány fénye világította a kihalt utat.  
Arra gondoltam, hogy Zea ezek után igazán megbocsáthat nekem. Már megszolgáltam érte. Elképzeltem, ahogy megérkezünk Los Angelesbe, és ő ott vár a repülőtéren, a nyakamba ugrik, megölel, és talán meg is csókol. Igazán megérdemlem.
Szóval mindannyian nagyon békés hangulatban voltunk.

És akkor felrobbant a világ.

Legalábbis úgy tűnt. Egy vakító vörös fény, hatalmas robbanás, aztán minden a feje tetejére állt, a külvilág darabokra hullott szét, csattogott, pörgött, és maga alá temetett. Benzinszag, füst, égő gumi szaga, lángnyelvek villódzó fénye körülöttünk, és teljes káosz.
Kellett pár pillanat, mire rájöttem, hogy mégsem a világ robbant fel, csak az autónk, és most is ég. Nem világvége, hanem baleset. És sürgősen reagálnunk kell.
A kocsi fejtetőn állt, az eleje teljesen eldeformálódott, Mauricio teste véresen és mozdulatlanul hevert az ülésen, a kormánykerék a mellkasába préselődött. Ő már nincs itt, az biztos. Remélem, a lelke gyorsan talál majd egy másik, alkalmas testet.  
Robert valahol a közelemben nyögött és káromkodott, ami jó jel volt, ezek szerint életben van. Körbetapogattam, megtaláltam és megragadtam az egyik karját. A mellettem levő ajtót ki tudtam rúgni, mászni kezdtem kifelé, és húztam magammal Robertet is. A kocsi elejéből nagy lángnyelvek csaptak ki, a füst és a forróság fojtogató volt. Minél gyorsabban el kell tűnnünk innen, a benzin bármikor berobbanhat.
Nagy nehezen kimásztunk mindketten az autóból, de Robert nem tudott lábra állni. Feltámogattam, és indulni akartam vele, amikor egy géppisztolysorozat elkaszált minket, és a földre rogytunk. Ó, a francba! Ez nem egyszerű baleset, hanem támadás!
Sötét alakok közeledtek felénk, és közben folyamatosan lőttek ránk. Éreztem, hogy már megint golyók lyuggatják a testemet, egyre gyengülök, és nagyon utáltam ezt az érzést. A fenébe is, ez alatt a pár nap alatt már több ólom került belém, mint a korábbi évmilliók alatt összesen. Elegem van már ebből! 
A fickók odaértek, felkapták a sebesült, tehetetlen testünket, sietve egy teherautóhoz cipeltek minket, és durván bedobtak a platón egy hosszúkás ládába, aztán nagy csattanással ránk zárták a tetőt. Robert felüvöltött, és vadul vergődni kezdett a szűk helyen. A láda akkora volt, mint egy koporsó, és csak egymásnak szorulva fértünk el. Először azt hittem, hogy Robert a sérülései miatt üvölt, de aztán én is megéreztem a körülöttünk kavargó tüzet. Ez egy Tűzkoporsó volt.
És tudtam, hogy ez csak a szadista Hans műve lehet. Elkapott bennünket a rohadék.  

A Tűzkoporsó hasonlóan kegyetlen eszköz, mint az obszidián örvénykristály. Tipikus Főnix-találmány. Ebben a koporsóban a Tűz nem engedi meghalni az embert, bármennyire is sérült a teste, képes életben tartani őt, de közben folyamatosan égeti. Lángfal veszi körül mindenfelől, bezárja a tűzbe, és a lelke sem menekülhet sehova. Évezredekig el lehet benne az, akit idezártak, a kínok kínjait megtapasztalva. Valamikor nagyon régen a Főnix népének a jófiúi azért alkották meg ezt a koporsót, hogy a Vámpírrá vált testvéreiket ide zárják, és megpróbálják átnevelni őket. Nem volt sikeres a módszer, úgyhogy egy idő után felhagytak vele, és a legtöbb koporsót el is pusztították. De sajnos néhány fennmaradt, és rossz kezekbe került. Hát, ez lesz abból, amikor gonosz és hatalomvágyó kis fickók játszadozhatnak az ősi tárgyakkal.

Ebben a világban egyetlen személy van, akire nincs hatással a Tűzkoporsó. Az, akinek nem árthat a Tűz, az, aki képes uralni ezt az elemet. Vagyis a Sárkányok népének az Alapítója. Az pedig én vagyok.
A probléma viszont az, hogy az eszköz működését nem tudom megváltoztatni. Ahhoz már nincs hatalmam. Amúgy is kevés maradt, de nemrég a Törvényt is átírtam, és így már a szabályok sem támogatnak engem. Nem állok más népek felett, nem avatkozhatok bele az általuk létrehozott, ősi energiás eszközök működésébe. Tehát ezt a Tűzkoporsót sem tudom kikapcsolni, nem tudok belőle kijutni. De nekem nem ártanak a lángnyelvek, nem éget a forróság. Én csak be vagyok zárva egy kényelmetlen, szűk helyre.
Robert viszont iszonyúan szenved itt mellettem.

Valamit tennem kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése