2013. november 4., hétfő

14. Zea és a csapata



Zea nem egyedül érkezett, hozott magával két csapattagot, egy középkorú férfit, Leslie-t, meg egy idősebb nőt, Clara-t. Aztán gyorsan érkeztek a többiek is, egy harminc év körüli férfi, Frank, egy hasonló korú nő, Jenny, és egy kínai fiatal fiú, Kim.
Mikor mindenki megjött, Keirával elmondtuk, hogy mi a helyzet. Szerencsére aránylag gyorsan átsiklottak rajta, mert közben ott volt az asztalon Daniel laptopja a különös ábrával, és mindenkit az érdekelt. Keira most is elmondta, hogy sokat segítettem neki, úgyhogy nem akadékoskodott senki. Igyekeztem csöndben a háttérben maradni, mint egy jó házigazda. Hoztam az ásványvizet, gyümölcslevet, sört meg szendvicseket, úgyhogy rövid időn belül a csapat része lettem. Ez könnyen ment, hála annak a vészhelyzetnek, ami teljesen lekötötte őket.
Mert közben kiderült, hogy Daniel színes vonalainak tényleg komoly jelentősége van. Nagy telefonálgatások zajlottak különböző nyelveken, spanyolul, franciául, sőt kínaiul és japánul is. És minden újabb hívás után egyre forróbb lett a hangulat. Levonultunk a pincébe, én is mentem velük, és mindenki belemerült a különböző monitorok sokféle grafikonjába, adathalmazába. Nagyon dolgoztak, azt láttam. Azt, hogy mit és miért ügyködtek ekkora erőbevetéssel, persze nem értettem. De a korábbiak alapján tudtam, hogy a rendszert próbálják egyensúlyban tartani, ami ezek szerint valóban nem könnyű feladat. 

Én a háttérből Zeát figyeltem, bámultam és csodáltam. Szerencsére nyugodtan tehettem, el volt merülve a munkájában. Először csak a látványában gyönyörködtem. Karcsú és energikus a teste, enyhén hullámos, barna haja van, és a jellegzetes, csodás zöld szeme. Mielőtt bejöttem, megnéztem az adatlapját, onnan tudtam, hogy a jelenlegi neve Zea Dawn. Szereti ezt a keresztnevet, gyakran használja. Hasonlít az egyik első, korai nevéhez, amit annyira szerettem. Akkor, az ősidőkben Asera volt a neve, aztán Istar, Ízisz, és még sok más. Később ő is, mint a legtöbb Alapító, közel került a népéhez, leereszkedett hozzájuk, és sok életében beleolvadt közéjük.   
Most, ebben a testben harminchat éves, egyedülálló, nincs társa, se gyereke. Tájépítő mérnök, van egy kis cége, egy tucatnyi alkalmazottal. Kerteket, parkokat, játszótereket építenek és tartanak rendben. Aktív résztvevője több környezetvédelmi szervezetnek is.
Ez jellemző Zeára, hiszen az övé a Földek népe, ők a Természet védelmezői. A legkedvesebb gyerekei az amerikai indiánok és az ausztrál őslakosok voltak. Ő hozta ebbe a rendszerbe a növényeket és a növényevő állatok nagy részét. Csak aztán már a legelején konfliktusban kerültünk, mert az ő eredeti programja nem ismerte az erőszakot. A teremtményei mindannyian békésen éldegéltek egymás mellett. Nem voltak ragadozók az állatai között. De ezt a játszóteret éppen azért hoztuk létre, hogy mindent ki lehessen próbálni, meg lehessen élni. Itt lehet ölni és zsákmányul esni is.
Pontosan emlékszem a benti első találkozásunkra. Egy csorda vezetőjeként legelészett egy duci kis dinoszaurusz testében, amikor rátámadtam. Én persze egy nagy, ragadozó dinó voltam. Később láttam, hogy az emberek Tyrannosaurus rexnek neveztek el. Jó név, én voltam akkor is a király. Szóval rátámadtam, ő meg csak nézett a nagy szemeivel. Nem értette, mi van. Akkor sem védekezett, amikor átharaptam a torkát. Pedig hát erről szólt ez a játék. A kalandról, kockázatról, a tapasztalatszerzésről.
Azután hiába vártam odakint, a játszma után nem jött ki. Beszélgetni akartam vele, levonni a tanulságokat, tanítgatni arra, hogyan védekezzen, hogyan legyen ügyesebb játékos. Mindig így szoktuk csinálni, kielemezzük, mi történt, hogyan lehet legközelebb máshogy reagálni. Mint amikor egy jó teniszmeccs végén együtt lazít a győztes meg a vesztes. Mi, a valódi játékosok, az Alapítók és a Látogatók össze szoktunk jönni odakint egy-egy nagyobb forduló végén, vagy akkor, amikor változtatunk a szabályokon, új korszakot kezdünk, és jókat beszélgetünk. De Zea nem jött ki ezekre a megbeszélésekre sem. Már csak a játéknak élt, idebent. 

Néztem most, ahogy határozottan összefogta a kis csapatot. Hol az egyik, hol a másik monitornál állt meg, kérdezett, magyarázott, utasított, telefonált, akár egy céltudatos, magabiztos hadvezér. Sokat változott az elmúlt évezredekben, már egyáltalán nem egy békés kis dinoszaurusz volt. Ahogy figyeltem, rájöttem, hogy én sem csinálhatnám jobban – mármint ha értenék is ehhez a témához. Most, itt Zea volt a főnök Ő volt az Uralkodó.
Szerettem volna hinni, hogy ehhez az erőhöz, tapasztalathoz én is hozzásegítettem őt. A korábbi korszakokban sokszor megtaláltam, eleinte csak kíváncsiságból, hogy még most is olyan naiv és ártatlan áldozat-e. Vadásztam rá, és elejtettem. Egyre tapasztaltabb lett, ügyesebben menekült, rejtőzött előlem. Aztán változtak a játék díszletei, más korszakok jöttek, de mi újra és újra találkoztunk. Persze azért, mert mindenhol megkerestem. Volt, amikor a fél birodalmamat mozgósítanom kellett, hogy megtaláljam. Amikor elfogták és elém hurcolták, megpróbáltam megszelídíteni, de mindig ellenséges maradt velem. Aztán kivégeztettem vagy saját kezűleg öltem meg, hogy végre normális alakban beszélhessünk, ha már a játékon belül annyira ragaszkodik a szereposztáshoz. És itt szembesültem újra és újra azzal, hogy nem reagál a hívásomra, nem akar kinti, valódi formában találkozni velem.
Azt vettem észre, hogy egyre fontosabbá vált a játékomban az ő személye. Képes voltam hadjáratot indítani abba az országba, ahol élt. Azt akartam elérni, hogy figyeljen rám, álljon szóba velem, engedelmeskedjen nekem, az Uralkodónak, és szeressen végre. Az lett belőle, hogy valóban megjegyzett magának, és gyűlölni kezdett. Menekült előlem, amíg tudott, aztán ellenállt, bárhogy is próbáltam a kedvébe járni. Sok meccsünk volt, és a végén mindig meg kellett ölnöm, mert sehogyan sem tudtam meggyőzni. Ez volt az utolsó érvem. Én, az Uralkodó a szabályok szerint nem lehettem vesztes, az én akaratomnak kellett érvényesülnie. De ez csak annyit jelentett, hogy ő meghalt abban a testben, és ezzel újra kicsúszott a kezem közül. Tehát végül is ő győzött ezekben a játszmákban, mert mégiscsak elmenekült előlem. Én szorítottam a torkát, ő meg kilépett a testéből. És már csak egy üres váz maradt a kezemben. 
Sokszor, nagyon sokszor eljátszottuk ezt. És én közben beleszerettem. Pedig a valódi alakjában csak egyszer, a legelején láttam. Mégis iszonyú erővel, szenvedélyesen szerelmes lettem ebbe a vad, megszelídíthetetlen, folyton változó alakú játékosba, aki nem akarta tudomásul venni, hogy ebben a játékban én vagyok az Uralkodó.
Aztán jött az összeesküvés, a francia forradalom, amikor egyszerűen kiírták a játékból a népemet. Az Alapítók közül többen kitalálták, hogy most, amikor már nincs olyan sok hátra, próbálják ki, hátha működik máshogy is a rendszer. Az alá-fölérendeltség helyett csináljanak demokráciát. Hülyeség, egyszer a görögök megpróbálták, de hosszú távon nekik se ment. Most is azonnal és véresen összeomlott az egész, nem csoda, nem erre volt kitalálva a szereposztás, nem alkalmasak rá a program által generált tömegemberek. Nekik irányítás kell, ők birkanyájként működnek. De ahelyett, hogy a többiek belátták volna, hogy kudarcot vallottak, folytatták titokban a szervezkedést. Kitalálták, hogy majd okosabbá, tudatosabbá teszik a népet, és akkor meglesz az egyéni döntéshez az eszük. Aztán jöttek a forradalmak, polgárháborúk, utána meg az önzés társadalma, mert mindenkinek csak a magához való esze jött meg, de a tudatos közösségi léthez ez még kevés volt. És tessék, most itt tartanak.
Jó, az igaz, hogy a jelenlegi káoszhoz a rendszer leállítása is kellett. Ez volt a hab a tortán. Most már a programnak sincs esze. Maradt pár csoportnyi tudatos szereplő, akik kétségbeesetten próbálják fenntartani ezt a dülöngélő és süllyedő hajót.

Én meg, az egykori Uralkodó itt ücsörgök egy pincében, és nézem ezt a munkát.
Mi a fenét keresek itt?
Miért kell nekem ehhez az egyetlen emberhez ennyire kötődnöm? Miért olyan fontos nekem Zea?
Hiszen olyan sok emberrel, játékossal és más létezővel találkoztam már, annyiféle módon megéltem a kötődést, a kapcsolódást, idebent a szexet, más helyeken másfajta szórakozást.
Már régen nem kellene törődnöm ezzel a játékkal. Van elég más színtér, azóta én is fejlesztettem újabb világokat, beléptem másokéba is. Azon a régin, a Sárkányok népe bolygóján viszont már nagyon régen nem jártam, azt hittem, le is állt a program. Csak amikor hallottam Danielről, hogy onnan jött, akkor csodálkoztam el azon, hogy ezek szerint még működik ott is a rendszer. Tehát elég életképesnek alkottam meg, hogy fenn tudta tartani magát karbantartás nélkül is.
Szóval annyi más helyen lehetnék. Ehelyett itt vagyok, álruhás, trónfosztott Uralkodóként, csapdába esve egy elakadt programban, passzív nézőként egy kertvárosi ház pincéjében.

Igen, itt vagyok, figyelhetem Zeát, és ahányszor annak a gyönyörű zöld szemének a pillantása átsiklik rajtam, minden alkalommal nagyot dobban a szívem a reménytől, hogy talán most, talán most… hátha végre észrevesz.

Mert ugye a remény hal meg utoljára…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése