2013. október 28., hétfő

12. Délelőtti beszélgetés



Nekem se volt jókedvem, de a kiscsaj nálam is szerencsétlenebbnek tűnt. Bár a tudatossága megvolt, de kívülről nem látszott rajta, hogy az első Száznegyvennégyezerből való, és itt van a programban a kezdetektől. Túl fiatal volt. Nem a teste, az húsz év körüli lehetett, hanem az energiája. Ott volt az a sok tudás benne, de kevés a tapasztalata. És így már érthető lett, hogy miért láttam olyan rendetlenséget a fejében. Az információ egy részét úgy vette át Roberttől, és nem tudta jól beépíteni. A sajátja meg összekeveredett attól a skizofrén állapottól, amiben két évig élt.
– Mennyit töltöttél eddig a programban? ­– kérdeztem, hogy valahogy továbblendítsem a beszélgetést.
– Nem túl sokat – mondta szégyenlősen. – Nekem túl zavaros volt ez a sokféle nép már a legelejétől kezdve. Inkább a rendszert vizsgálgattam, elméleteket tanultam, filozófiai rendszereket tanulmányoztam. Azt reméltem, ha a program működésének minden részét értem, akkor már nem érzem magamat olyan elveszettnek benne. És nem látom annyira veszélyesnek a többi embert sem, ha tudom, mi működteti őket. Főleg kolostorokban töltöttem az időt, vagy zárt, titkos iskolákban. Ezért sokat tudok a világ elméleti részéről. A társadalmi élet viszont sosem ment nekem. Eddig általában férfitestben éltem, mert az volt az egyszerűbb választás. Kiszámíthatóbban működött, nagyobb védettséget adott. Partnernek is inkább férfiakat választottam, mert hozzájuk jobban mertem kapcsolódni. De így is sokszor csalódtam. Aztán két éve, amikor amúgy is a padlón voltam amiatt, ami Roberttel történt, megismertem Danielt. Ha ő nincs, akkor nem tudom áthozni a tudást Roberttől, pedig azóta több katasztrófát is elhárítottunk azokkal az információkkal, amiket tőle szereztem. Zea úgy gondolja, ezeket mind Roberttől tanultam. Csak azt nem tudja, hogy milyen módon.

  Daniel, az újabb szereplő, leltároztam magamban. Aki hazahozta az autómat, és valamiért nem akart találkozni velem. Most már értem, miért nem. Vele élt John korábban, és három hónapja szakítottak. Eddig oké. Lássuk, mit kell még tudnom róla.
– Ki ez a Daniel? – kérdeztem.
– Egy nagyon klassz srác – mondta Keira, és először láttam boldogan mosolyogni. – Gyönyörű a teste és a lelke is. És különleges a tudása. Nagyon érzékeny, látja az energia mozgását, érzékeli a frekvenciaváltozásokat. Zea talált rá, ő hívta a csoportba. Daniel a Sárkányok világából jött, most először járt itt. Őt is beszívta az örvény, és a megszületése után sokáig azt sem tudta, hogy hova került. Azt hitték, hogy valami baja van, fogyatékos, mert magába zárkózott, és furcsán reagált a külvilágra. Sokféleképpen vizsgálgatták, végül azt mondták, hogy talán autista. De szerencsére a családja hitt benne, ők érezték, hogy különleges lélek van belül, csak nem tud megnyilvánulni. Szerették, védték, és tanították az életre. Aztán egyszer csak ő is rájött, hogy hogyan tudja megértetni magát a többi emberrel, és kinyílt. Nagyon szereti a zenét, azt mondja, látja a hangokat, nagyon színesek, szépek, ahogy keringenek és hullámoznak a levegőben.
Eleinte nálunk is az volt a gond, hogy nem értettük, amit Daniel mondani akart nekünk. Mármint a fontos dolgokról, a programban zajló változásokról. Mert hiába beszéltünk mindannyian angolul, a szavait nem tudtuk értelmezni. Csak utólag jöttünk rá, amikor már bekövetkezett az esemény, hogy mire akart minket figyelmeztetni. Különleges kódokat, képeket használt, de nem tudtuk lefordítani. Aztán én elkezdtem magyarázni neki a matematika rendszerét, átírtam a hangokat számokká, megmutattam a zene és az események számítógépes modellezésének formáját, és végre közös nyelvet találtunk. Együtt készítettünk egy olyan programot, amibe ő bele tudja írni azt, amit megérez, mi meg megértjük, hogy miről van szó. Nagyon fontos tagja lett a csapatnak, sokat köszönhetünk neki. Így már jóval korábban felkészülhetünk egy-egy komoly akcióra, és időben beavatkozhatunk, a bajok kezdeténél.
A közös munka során nagyon közel kerültünk egymáshoz, pedig én elég rossz formában voltam. De ő sokáig, nagyon sokáig eltűrte a szélsőséges érzelmi rohamaimat, a depressziómat és a támadásokat. Látta a belső kettősségemet, bár azt valószínűleg nem értette, hogy mi az oka. Nem kérdezősködött, elfogadott olyannak, amilyen voltam. Én pedig még soha nem szerettem senkit ennyire, mint őt. Robert pontosan ezt használta ki. Tudta, ha Danielt el tudja marni mellőlem, én össze fogok omlani, és ő kiszabadul. És végül Daniel tényleg elment. Azt mondta, szeret, bárhol is élünk, de azt érzi, hogy ő is oka az én kitöréseimnek. És annyit tud tenni, hogy távol tartja magát tőlem. Hátha ezzel segíthet nekem lenyugodni, stabilizálódni.
Megértettem és elfogadtam a döntését. Sőt igazából örültem neki, mert bár nagyon ragaszkodtam hozzá, én is rettegtem attól, hogy Robert hatására megölöm őt. Úgyhogy megegyeztünk, hogy nem találkozunk többet. Csak Zea közvetít köztünk.

  Keira elhallgatott, és újra szomorúan nézett maga elé. Pedig amikor az elején elmosolyodott, rájöttem, hogy milyen szép. Most már őt magát láttam, nem Zeát képzeltem bele. Kedves arca volt, szép szeme, és annál a mosolynál felragyogott benne az első Száznegyvennégyezer ereje is. Nincs teljesen elveszve a lelke, csak kissé eltemette magát. Lehet, hogy ez a női test még jobban is illik hozzá, mint a korábbi férfi.
Erről eszembe jutott valami.
– Hogyan találtál ilyen gyorsan másik testet? – kérdeztem.
– Ó, csak szerencsém volt – mondta. – Keira itt lakott pár hete a szomszédban, és nagyon elege volt az életéből. Ő ajánlotta fel, hogy lépjek át a testébe, legalább visszamehet egy időre, hogy jobban megtervezhesse a következő születését. Mert ezt most jól elszúrta. Ő is az újak közül való volt, Látogató, aki itt vette észre, hogy csapdába került. A Sellők népének a karakterébe lépett bele, aztán itt vergődött az irányíthatatlan érzései között. Rosszul választott magának családot is, csak rábökött két emberre, azt hitte, nem olyan fontos, kik a szülei. Aztán állandóan szenvedett, idegennek érezte magát köztük. Elszökött otthonról, intézetbe került, aztán, ahogy nagykorú lett, már szabadon csavargott a világban. A szomszédba, Mr. Thomsonhoz igazából úgy lopózott be, mert nem volt pénze, és kaját akart szerezni. Mr. Thomson viszont meghallotta. Ő egy öreg, vak ember, szinte mindig kint üldögél a tornácán és szájharmonikázik. Nagyon jó ember. Felajánlotta Keirának, hogy maradjon nála egy ideig. Mrs. Montgomery persze már másnap feljelentette őt, hogy kiskorú lányt rejteget, és biztosan erkölcstelen dolgokat csinálnak. Ki is jöttek a gyermekvédelmisek, megállapították, hogy Keira már nagykorú, huszonnégy éves, és semmi akadálya, hogy itt lakjon Mr. Thomsonnál. – Újra elmosolyodott, élénkebb lett. – Mrs. Montgomery már mindenkit feljelentett a környéken, a legkülönbözőbb okok miatt. Az itteniek annyit jártak a rendőrségre, vádlottként és tanúként is, hogy teljesen immunisak lettek minden eseményre. Ha az egyik ház a szemük előtt emelkedne a magasba, akkor is csak behúznák a függönyt az ablakon, és néznék tovább a tévét. Tegnap este is mindenkinek hallania kellett a lövéseket, jó nagyokat szóltak, de amikor a rendőrök körbejárták a házakat, senki sem tanúskodott. Ezért tudtad megúszni.

  Tegnap este. Olyan távolinak tűnt már, mintha sokkal hosszabb ideje lennék itt. És előfordulhat, hogy nagyon hosszú ideig itt fogok még maradni.
Kell lennie valamilyen megoldásnak. Nem fogok egy programban rostokolni évekig!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése