2013. október 21., hétfő

10. A Teremtésről

Eszembe jutott, hogy nem mindenki emlékezhet arra, hogyan is kezdődött ez az egész. Akkor most röviden elmondom. Régen volt, és olyan egyszerűen indult. Egyikőnk sem gondolta, hogy ekkora dolog lesz belőle.
Egy játék-világtalálkozón kezdődött. Különleges, nagyszabású rendezvény volt, ott voltak a valós szerepjátékosok és a virtuális játékprogramozók is.
Ugyanis abban a kinti világban is vannak ilyen szórakozások. Pontosabban Zea csapata azért hozta be ezeket a játékokat ide, hogy felismerhessétek, miben vagytok.
Tehát vannak azok, akik az anyagi világban létrehozzák a környezetet, ahol játszani akarnak, jelmezeket és eszközöket készítenek, beöltöznek, és beleélik magukat abba a helyzetbe. Eljátsszák például a régi történelmi eseményeket, újra élik a régi korokat. Vagy kitalálnak nem létező birodalmakat, megalkotják a törvényeket, és úgy élnek.
Ők az Anyagi világban játszanak. Ez lehet hosszú távú is, akár egy egész életre szóló. Vannak csoportok, akik egész bolygókat alakítanak át, és ott élik a saját fantáziájuk szabályai által megalkotott életet.
Aztán van a Szellemi világ játszótere, a virtuális valóság. Itt ülhet az ember a szobájában, és a számítógép képernyőjén nézheti a másik világot, ahol kalandokat él meg. Vagy elmehet olyan helyekre, ahol nagy termekben holografikusan kivetített térben szórakozhat, mintha valóságos lenne. De ez persze nem az. Ha ezek a programok egy idő után lekapcsolnak, csak üres falak maradnak utánuk. Ezt lehet egyedül is játszani, vagy másokkal együtt.

Nekem volt egy saját programom, amiben én voltam a főnök, a legerősebb lény, és sorra legyőztem a számítógépes program által generált többi lényt. Jó program volt, sok szinttel, sokféle lehetőséggel, de egy idő után unalmassá vált.
Azon a régi rendezvényen megcsodáltam mások alkotásait. Ott volt egy srác, aki szinte a semmiből, apró alkotóelemekből tudott létrehozni bonyolultan működő anyagi rendszereket, építményeket. Ő lett aztán a Por népének a Teremtője.
Volt a Főnix, akinek a számítógépes programja tökéletes virtuális valóságot épített fel, ami felemésztette saját magát, és aztán egy másik formában újrateremtette. Egy csodálatos örökmozgó rendszer volt.
Leültünk hármasban beszélgetni, és kitaláltuk, hogy csináljunk egy közös programot. Olyat, amiben fele-fele arányban van az anyagi és a virtuális valóság. Ehhez kellett még legalább egy ember. Írtunk egy felhívást, amire váratlanul sokan jelentkeztek.
Többször tárgyaltunk, ötleteltünk, és a végén tizenketten maradtunk, akik aztán megteremtettük ezt a játékvilágot. Egy saját, külön bolygón hoztuk létre, ami korábban üres volt, hogy legyen elég hely mindenkinek, és ne zavarjanak minket a szomszédok.
A világ fele tehát valódi anyag lett, létező hely, a másik fele viszont virtuális kivetítés, ami csak a közös megegyezés miatt tűnik valósnak. Bármikor átírható, módosítható.
Mi, tizenketten lettünk az Alapítók. És mindegyikünknek volt egy csoportja, amit megteremtett, amit irányított. Ez volt az ő népe.

Hatan képviselték az Anyagi világot:

– a Hegyek népe, a Bölcsek
– a Földek népe, a Mesteremberek
– a Por népe, a Dolgozók
– a Kardok népe, a Harcosok
– a Pajzsok népe, az Őrzők
– a Csillagok népe, a Technikusok.

Aztán a Szellemi világ képviselői:

– a Sárkányok népe, az Uralkodók – ez az én népem
– a Griffmadarak népe, a Beszélők
– az Angyalok népe, a Közvetítők
– a Sellők népe, a Művészek
– a Kentaurok népe, a Tanítók
– a Főnix népe, a Teremtők és Pusztítók


Ha már tizenketten jöttünk össze, ezt használtuk kiinduló számnak. Első körben mindenki megteremtett magának tizenkét avatárt, olyan szereplőt, akiben még az összes tudása benne volt. Aztán őket klónoztuk, sokszoroztuk meg, ezerszer, így lett alapból tizenkétezer fő mindenkinél. Ők lettek az első szereplők, az első száznegyvennégyezer létező játékos. Bár csak a játékvilágban, a számítógépes program által léteztek, de bennük nagy volt a szellemi tudatosság. Képesek voltak éber tudattal kilépni az egyik virtuális testből, és belépni egy másikba. Ébrenjárónak neveztük őket. A két élet között is sokkal tudatosabban tervezték meg a következő játékba lépésüket, mint a későbbi, egyszerűbb karakterek. De persze a létezésük ehhez a színtérhez volt kötve.
Aztán, hogy érdekes legyen a játék, az első tizenkettőt kivéve, mindegyik kettévágtuk úgy, hogy ne legyenek teljesen egyformák. Így lettek férfiak és nők belőlük. Ez a Főnix ötlete volt: széthasítani és egyesíteni, aztán újra szétszakítani, újra egyesíteni. Ebből alakult ki ennek a világnak a legvonzóbb, legizgalmasabb és legtöbb szenvedélyt megmozgató játéka, a szexualitás, és a következménye, a szaporodó szereplők. Ettől kezdve, ahogy elindult a program, a kettévágott szereplők keresni kezdték egymást, és ha találkoztak egy másik neművel, összeolvadtak, ebből újabb játékosok születtek a világra. Zseniális ötlet volt, önmagát fejlesztő program. Úgy, ahogy a fraktálok nőnek, úgy növekedett a népességünk, és közben variálódtak is a tulajdonságok.
Ez annyira eredeti és érdekes volt, hogy egyre többen jöttek kintről újak, Látogatók. Ők olyan emberek a kinti világból, akik beléptek a játszóterünkre, választottak maguknak egy-egy karaktert a megfelelő tulajdonságokkal, és elkezdték azt irányítani. Eredetileg csak a tizenkét Alapító volt valóban élő személy, a többi szereplő csak a virtuális világban létezett, és megszűnt volna, amint véget ér a program. Ahogy a számítógéped képernyőjén etetett kis tamagocsi vagy ki tudja milyen játékfigura sem létező, és megszűnik, ha törlöd a programját. Ilyenek voltatok valamikor ti is. Az életetek a Nagy és Ismeretlen Programozótól függött.
Vicces, ugye?
De aztán egyre több figura bőrébe bújt bele élő személy, kintről hozott ötletekkel variálni kezdték a mi eredeti programunkat. Voltak, akik az alapokat is át akarták írni, új népeket hoztak be, és ki akartak irtani régieket. Úgyhogy voltak nagy háborúink is az Idegenekkel. És előfordult, hogy jelentenünk kellett a kinti világ szakmai bizottságának, hogy a mi szellemi tulajdonunkat akarják megváltoztatni, átvenni az irányítást a játékprogramunk felett. Aztán ők intézkedtek, és a renitenseket kitiltották a világunkból.
De egy idő után köztünk, az Alapítók között is egyre több konfliktus adódott. A kettészakítottság a népeken belül is gyakran okozott testvérharcot, és a népek között is fokozódott a nézetkülönbség. Pedig az eleje még jól indult.  Az én programommal kezdtünk, a dinoszaurusz-világgal, amit a saját játszóteremről hoztam. Jó volt a vadászat, sokan élveztük, de aztán az érzékenyebb lelkű Alapítók változtatni akartak, nekik nem tetszett, hogy mindig ők lettek az áldozatok.
Úgyhogy jött a rózsaszín lányszoba, Lemúria a Sellők népe kedvéért. Azt meg mi, harcosabb, aktívabb Alapítók untuk meg egy idő után. Mi abban az érdekes, ha mindenki kedves, jó meg aranyos? És békésen fejlesztgeti önmagát meg a világot maga körül? Ehhez miért kell egy ilyen játékvilág? Menjen ki, aki így szeret élni, ez majdnem olyan, mint a kinti valóság. Leszavaztuk és elsüllyesztettük azt a játszóteret. A Sellők népének Alapítója meg is sértődött, sok játékosát visszavonta, vagy lecsökkentette a működésüket, és sokáig a víz alatti világban maradtak, siratgatva az elvesztett otthonukat.
Aztán kitaláltuk Atlantiszt, amiben már voltak jó kis konfliktusok is. Sikeresen fel is robbant végül az a tér. Valahogy kihagytuk a számításból, hogy nem csak virtuális ez a világ, és az alacsonyabb rezgésű anyag nem tud olyan gyorsan reagálni a frekvenciaváltozásra, mint a virtuális környezet. Szétcsúsztak a terek, meghasadt a felszín, elég nagy esély volt, hogy elveszítjük az egész programot, mindenestől. De aztán nagy áldozatok árán, egyes kiegészítők lekapcsolásával, valahogy mégis stabilizáltuk a helyzetet. Utána már jóval óvatosabban nyúltunk az anyaghoz, és tovább lassítottunk az időn is, hogy ha legközelebb valamit megint elszúrunk, legyen lehetőség a javításra.
A következő korszakokban egyre bonyolultabbá vált ez a világ, a népek is osztódtak, variálódtak, a program karakterei egyre tudatosabbak lettek, mert bennük volt a tanulási lehetőség. Továbbra is nagyon népszerű volt a kintiek között is, mert sokan, sokféleképpen játszhattak benne. Amikor kiléptem, és aztán a visszatérés előtt környezettanulmányt végeztem, láttam, hogy milyen sok a Látogató benne. Sok karakternek már várólistája is volt, annyian akartak beszállni a játékba, hogy sorban álltak a lehetőségért.
Nekem viszont egy idő után nem tetszett ez a sokféleség, amiből már nem ragyogtak ki olyan fényesen a Királyok, mint az elején, ezért egyre kevesebbet voltam idebent. Emiatt tovább csökkent a Sárkányok népének a hatalma, az Uralkodók kezdtek lesüllyedni a többiek szintjére.
Aztán jött az összeesküvés, a Griffmadarak, a Kentaurok és az Angyalok népe elkezdte a tudást szétteríteni, a felszín alatt szépen módosítgattak az eredeti szabályokon, és aztán a Kardok népével meg a Főnixek támogatásával kirobbantották a francia forradalmat. Azt üvöltötték, hogy „Szabadság, egyenlőség, testvériség!” És lefejezték a királyokat.
Na, én akkor sértődtem meg igazán. Mert nem erről volt szó az elején. Ezzel kiírtak engem a történetből. Persze, reklamálhattam volna, de egy Uralkodó nem fog könyörögni a hatalmáért. Úgyhogy hagytam az egészet, legyen úgy, ahogy ők kitalálták. És nem jöttem volna vissza ide, játsszák csak tovább ők ezt a játékot, amíg véget nem ér.
Csakhogy itt volt Zea. Övé volt a Földek népe. És ő beleszeretett a népébe, és ebbe a játékvilágba.  
Én meg Zeába szerettem bele, de sajnos nem akart rólam tudomást venni, bármit is csináltam.
Pedig igazán sokszor próbálkoztam. Újra és újra kihívtam, de sosem jött át a küszöbön. Csak meghalt az egyik karakterben, aztán már lépett is át azonnal a következő testbe. Hiába vártam odakint.
Úgyhogy muszáj volt visszajönnöm, ha látni akartam. Megcsináltam magamnak az álruhát, többé nem látszott, hogy ki vagyok. Csak azért jöttem, hogy Zeával találkozzak, aztán ha meghalt, reménykedve mentem ki, de sosem várt ott.
Legutóbb 1941-et mutatott a számláló, amikor itt jártam. Na, az csúfos távozás volt. Orvul lelőttek, és én egy ideig nem vettem észre, hogy meghaltam. Teljesen eltompult a tudatom, és elvesztem a körülöttem zajló zűrzavarban. Bombák robbantak, fegyverek dörögtek, és több száz kísértet rohangált körülöttem kétségbeesve, akik szintén nem tudták, hogy mi történt velük. Megfertőzött a körülöttem tomboló káosz, magába szívott a rémület és a kétségbeesés mocsara. Itt sodródtam a tömegben hónapokig, majdnem belecsúsztam velük együtt az itteni túlvilágba, és ezzel együtt az öntudatlanságba. Az utolsó pillanatban, a Küszöbnél tértem magamhoz. Ott végre felismertem, hogy ez nem az ismerős kijárat, én nem tartozom ezekhez az emberekhez. Nagy nehezen kirángattam magam a csoporttudat kábulatából, és ott hagytam a katonák araszoló sorát. Összeszedtem magamat, megtaláltam a Kaput, és végre ki tudtam lépni innen. De hátborzongató élmény volt, hogy majdnem elnyelt ez a belső alvilág. Úgy döntöttem, nem kockáztatok többet, túl veszélyes egy Uralkodónak ez a megbolygatott rendszer. Elhatároztam, hogy odakint várom meg, amíg véget ér a program, és majd akkor találkozom Zeával.

Aztán telt az idő, és nekem elkezdett nagyon hiányozni. Megnéztem a számlálót, láttam, hogy mindjárt vége a játéknak, és úgy gondoltam, még egyszer, utoljára bejövök.

És most itt vagyok. Rövid időn belül rájöttem, hogy ez nem volt egy túl jó választás.
Aztán a végén, amikor már mindenen túljutottunk, felismertem, hogy ez volt életem legjobb döntése. 

De addig még történt pár dolog.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése