2013. október 24., csütörtök

11. Folytatódik a második nap



Szóval ott tartottam, hogy békésen megreggeliztünk. Aztán elraktam a maradék kaját, Tobyt kiengedtem napozni a kertbe, és Keirával leültünk a nappaliban.
– Azt hiszem, mégis beszélnem kell neked Robertről – mondta a kiscsaj.
– Jó – hagytam rá, és hátradőltem a fotelban. Békés hangulatom volt. Vajon mikor hívhatom fel Zeát? Vagy ő hív majd engem? Remélem, megkérdezi, hogy vagyok a tegnapi baleset után. Addig pedig jó lesz, ha minél többet megtudok John eddigi életéről. – Tehát ki ez a Robert?
– Ő a korábbi barátom, akivel hat évig együtt éltünk. Nagyon jól ismeri a rendszert. Külsős, Látogató, de sokat élt már idebent, általában a Főnixek karakterében. Ő segített Zeáéknak, amikor 1962-ben leállították a programot.
– Ó, hát ők voltak! – Egyszerre nagyon éber lettem. – Mit csináltak pontosan?
– Én akkor még nem voltam a csapattal, úgyhogy csak a lényegét tudom. Zea alapító kódjával páran vissza tudtak menni az atlantiszi platformra, beléptek valahogy a Forrás terébe, és leállították a számlálót. Azt én sem értem, hogy miért nem omlott össze vagy fagyott le ettől az egész program. Valami komoly dolog viszont történt, mert Zeával nem lehet erről beszélni, azonnal elkomorul. Robert se mondott róla semmit, szerinte ezt nem kell másnak tudnia. Állítólag valaki ott maradt a Forrás terében közülük, őket meg kidobta a védelmi rendszer, és lezárt mindent. Azóta Zea kódja se működik, nem tudunk visszajutni oda, pedig Zea állandóan próbálkozik. A program irányítása leállt, állandóan figyelnünk kell, hogy hol akar elbillenni a rendszer, és igyekszünk beavatkozni, korrigálni. Teljesen labilis lett ez a világ, bármikor széteshet. Sok kis csoport van a világban, akikkel együtt kézi vezérléssel működtetjük azóta. Vannak nehézségek, de még működik… De ehhez folyamatosan készenlétben kell állnunk, hogy azonnal tudjunk reagálni, amikor megjelenik egy-egy probléma. Az én Technikusi tudásomra is nagy szükség van, csak az a baj, hogy amióta Roberttel szétmentünk, sokkal rosszabbul működöm. Ő pedig újra meg újra megjelenik, és meg akar ölni.
  Sok kérdésem lett hirtelen, úgy döntöttem, a legegyszerűbbnek tűnővel kezdem. Induljunk ki a jelenből, ami kézzelfogható. Mi van ezzel a fickóval?
– Ha Robert csak Látogató volt, akkor miért nem ment már el? Mi tartja még itt? Mi baja van veled? Vagyis velem?
Keira gyorsan pislogott párat, nyelt egyet, aztán válasz helyett visszakérdezett:
– Te is Látogató vagy, ugye? Nemrég jöttél?  
– Aha – mondtam. Nem volt kedvem pontosítgatni a helyzetemet.
– És nem volt a belépésnél valamilyen figyelmeztetés?
– Volt, de nem foglalkoztam vele.
– Nem olvastad el?
– Nem. Kellett volna?
– Hát, igen. Azt reméljük, hogy kint van a felirat, hogy ne jöjjenek be többen. Már így is alig tudjuk fenntartani ezt a rendszert. Túl sokan lettünk idebent.
– De hát miért nem indíttatok el egy jó kis járványt vagy valamilyen természeti katasztrófát? Az megoldaná a helyzetet.
– Nem, sajnos már nem – rázta a fejét. – Már nem használna. Úgyis csak ide jöhetnének vissza.
  Értetlenül néztem rá. Folytatta:
– Csak a számláló állt le, és a központi irányítás. A program többi része kontroll nélkül továbbra is fut, a népességszaporodás is, és egyre nagyobb mértékű lesz. Hiába halnának meg, a rendszer azonnal visszatölti őket. Ráadásul a kintről jövők nagy száma miatt teljes a káosz a népek között is, minden csoport felhígult a Látogatók miatt, kiszámíthatatlanná vált a csoportok viselkedése.
– De miért jönnek ilyen sokan be?
– Mert érdekesnek látják kívülről, izgalmasnak. Aztán amikor el akarnak menni, akkor jönnek rá, hogy csapdába kerültek. – Keira megállt, vett egy nagy levegőt, aztán kimondta: – 1962 óta minden kijárat zárva van. Csak bejönni lehet, távozni nem. Ez itt egy fekete lyuk, ami mindent magába szív. És attól tartunk, hogy bármikor önmagába roskadhat.

Hogy mi van? Döbbentem ültem a fotelban. Nincs kijárat? Hogyhogy? Itt ragadtam? Mi az, hogy nem léphetek ki egy játékból, ha úgy akarom?
Most én pislogtam nagyokat. Így már nem tűnt olyan jó kalandnak ez az egész. De azért a reményt nem adtam fel. Mégiscsak én vagyok az Uralkodó. Majd találok valami megoldást!
Keira megvárta, míg megemésztem a dolgot, aztán újra megszólalt:
– A központi szabályozás nélkül a rendszer olyan lett, mint egy örökké éhes, feneketlen örvény, nagy polipcsápokkal. Az eredeti Alapítók régi világai felé nyitva vannak a járatok, de csak egyirányúak. Hívják, szívják onnan a szereplőket, a programozottakat és a valódi játékosokat is. Sokan úgy esnek át ide, hogy azt sem tudják, hova jöttek. Csak benéztek egy nyitott ajtón, aztán hopp, már be is szippantotta őket a rendszer. Itt meg csak a tehetetlen tömeget növelik, ami miatt egyre nehezebb az irányítás. Ezek a nagy csoportok könnyen befolyásolhatók, terelhetők, billennek jobbra, balra, és inog velük a világ is. Sokszor kellett már a bolygó forgástengelyét is korrigálnunk, mert majdnem eldőlt.
– Ezt csináljátok tehát a számítógépekkel meg a kristálygömbbel? És működik?
– Egyelőre igen. De a program védelmi rendszere állandóan megpróbál letiltani bennünket, beméri és blokkolja a beavatkozásainkat. Folyamatosan változtatnunk kell a módszereket, mert ahogy sikeresen működik az egyik, a karbantartók felfedezik és leállítják. Mindig új útvonalakat és belépési lehetőségeket kell keresnünk. – Megint nyelt egyet, pislogott. ­– Tegnap este, amikor már fáradt voltál, elkértem a belépési kódodat. – Kicsit elpirult, várt, aztán folytatta. – Az az utolsó ablak a kinti kódot kérte, és te rutinból megadtad. Az éjjel azt ellenőriztem le, kipróbáltam, hátha nyitja a külső kapukat. De sajnos nem működik. Viszont be tudtam lépni olyan részekre, amikbe eddig nem, úgyhogy köszönet érte. – Ezt igyekezett lazán mondani, de azért félszemmel figyelt, nem ugrok-e neki.
De el voltam foglalva a saját gondolataimmal. Nem zavart, hogy az éjjel azt a számsort csellel szerezte meg tőlem. Ha simán csak kéri, akkor is megadtam volna. Azt viszont felfogtam, hogy tényleg nem tudok könnyedén kilépni innen. Bonyolódik a helyzet.
Keira gyorsabban kezdett beszélni, gondolom azért, hogy ne foglalkozzak a cseles kis akciójával:
– Roberttel viszont vigyáznod kell. Már máskor is próbált megtámadni, de úgy tűnik, most már tényleg veszélyes lett. Nagyon dühös rám.
– Miért is? Tőle milyen kódot szereztél meg?
Most mélyebben pirult el. Nagyot nyelt, aztán válaszolt:
– Őt, mindenestől szereztem meg. Muszáj volt a program működtetése miatt. Robert évek óta súlyos depressziós volt. Törölni akarta a memóriáját, mert már nem bírta tovább ezt a bezártságot. Nem tudott kimenni, ezért kiborult. Nem engedhettem el.
– Mit csináltál?
– Robert gyógyszereket vett be, hogy teljesen kiüsse magát, úgy haljon meg, és minél tovább a túloldalon, a semmiben maradhasson. De nagyon sok mindent tudott a rendszerről, én meg még keveset, ezért nem akartam elengedni. Nélküle nem tudtuk volna folytatni. Titokban csináltam egy örvény-kristályt, amit a hálószobánkba tettem. Tudtam, hogy ott akarja befejezni majd az életét. Amikor a lelke kábultan kiszállt, nem tudott elmenni, a kristály magába szívta. Bezártam oda. És amikor kellett a tudása, összekapcsolódtam vele, és megszereztem tőle.

  Keira elhallgatott, rajtam meg végigfutott a hideg. Ismertem a módszert, az ember belecsúszhat egyes programoknál ilyen csapdákba. De hogy valaki a haverjának csináljon ilyet, az azért szemét dolog. A Mágus-játékokban szoktak ezekkel a börtön-kristályokkal szórakozni a srácok, de én sose tartottam viccesnek. Más az, amikor tömlöcbe záratok valakit, vagy karóba húzatom, az a játék része. De az ember lelkével nem tisztességes dolog ezt csinálni. Teljesen megértettem ezt a Robertet. Ha engem zártak volna be, nekem is gyilkolni lenne kedvem.
– És hogyan tudott kijönni a kristályból?
– Sokszor volt szükség a tudására, úgyhogy gyakran kellett összekapcsolódnunk. És ahogy gyengült a gyógyszerek hatása, Robert egyre tudatosabb lett. Lassan átszivárgott az én testembe, úgy, hogy sokáig észre sem vettem. De aztán megjelent a hangja is a fejemben, először csak suttogva, aztán már kiabálva is, és próbálta átvenni a testem irányítását.
Én közben már Daniellel éltem együtt. De egyre depressziósabb lettem, elhanyagoltam magam, aztán jöttek a dühkitörések, megtámadtam Danielt is. Vagyis nem én, hanem Robert, amikor sikerült egy-egy időre irányítania engem. Gyógyszereket kellett szednem, hogy elnyomjam magamban, de ezzel én is gyengültem. És erről az egészről nem mertem beszélni senkinek, mert én is szégyelltem, amit tettem. Tudtam, hogy Zea nem engedte volna meg, még akkor sem, ha a programért volt rá szükség. Bennem volt végül Robert összes tudása, de ezzel együtt a lelke, a depressziója is, és ráadásul egy folytonos élethalálharc zajlott belül.
Daniel nem is bírta tovább, és kétévi együttélés után, három hónapja elköltözött. Akkor már naponta voltak dührohamaim, vagy pedig bambán néztem csak magam elé.
Amikor Daniel elment, én is feladtam. Engedtem Robert hatásának, és bevettem egy halom gyógyszert én is, hogy meghaljak. Elkábultam, és Robert végre kiszabadulhatott belőlem. Ahogy elment, magamhoz tértem, kihánytam a többi gyógyszert, és végül életben maradtam. De Robertben az elmúlt évek alatt felgyűlt a bosszúvágy, és testbe költözött újra. Azóta rám vadászik.
Miután kilépett belőlem, kicsit jobban lettem, legalább a hangzavar megszűnt a fejemben. De a depresszióm mégsem múlt el, mert hiányzott belőlem a korábbi energiája. Erőtlen és kedvetlen voltam. És közben állandóan attól kellett félnem, hogy mikor fog megtámadni. Azóta se mondtam senkinek, hogy milyen helyzetbe sodortam magamat. De az a legrosszabb, hogy most már nagyon sajnálom, amit tettem. De nem tudok Roberttől bocsánatot kérni, mert nem hallgat meg. Pedig tényleg sajnálom.

  Elhallgatott, könnyes lett a szeme. Néztem ezt a kis fekete lányt, ahogy magába roskadva kuporgott a fotelben, és én is sajnáltam. Őt is, azt a Robertet is. Meg egy kicsit magamat is, hogy ilyen helyzetbe kerültem. Rabja voltam egy programnak. Én, az Uralkodó!
Ez nem jó játék. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése