2013. december 5., csütörtök

23. Beszélgetés útközben



– Mi van, ha a Sötét Erők rátaláltak? – Jenny ezt egészen halkan kérdezte, mégis keményen koppantak a szavai. Megborzongtam, mert éreztem, hogy megfagy a levegő a szobában. Senki sem válaszolt, nem néztek egymásra. Már szinte tapintható volt a félelem. Még Zea is a padlót bámulta. Aztán Robert megmozdult:
– Majd én elmegyek a lakására, és kiderítem, mi van vele – mondta határozottan. Zea hálásan nézett fel rá.  Mit nem adnék egy ilyen tekintetért, ha ez rám szegeződne! Azonnal döntöttem.
– Én is veled tartok – mondtam Robertnek. – Ha veszélyes a dolog, szükséged lesz egy társra.
  De Zea rám egészen máshogy nézett, mint az előbb Robertre.
– Semmi közöd a csapatomhoz. Ne avatkozz bele!
– Lehet, hogy nem tartozom a csapatodhoz, de Danielhez igenis van közöm. Az én népemnek a tagja, felelős vagyok érte.
– Na, te és a felelősség! – Ez olyan gúnyosan hangzott Zea szájából, hogy felért egy felségsértéssel. Kár, hogy már nincs pallosjogom, ezért lefejeztethetném. Egyébként pedig nincs igaza. Mindig vállaltam a felelősséget a családom tagjaiért, csak ezt ő nem tudhatta, mert vele máshogy találkoztunk. 
Szerencsére Robert velem értett egyet.
– Tényleg szükségem lehet Johnra, vagyis Atumra. És megtapasztaltam, hogy tud verekedni, lehet rá számítani. Ketten nagyobb biztonságban leszünk.
– Én is megyek – lépett előre Frank. Magas, széles vállú volt, hasznos társnak tűnt. Robert bólintott.
– Oké, hárman már elegen leszünk. Fegyverek is kellenek.
– Nálam van egy – mondta Frank, és az inge alól előhúzott egy jókora revolvert.
– Hozom a tiéteket is – mondta Keira. Az íróasztalfiókból elővette a John-féle pisztolyt, és azt a nagyobbat is, amivel első éjjel Robert támadt rám. Valószínűleg megtalálta odakint, és behozta a kertből. Zea még megmutatta a térképen, hogy hol lakik Daniel, aztán zsebre tettük a fegyvereket, és elindultunk. Ez most célszerűnek tűnt, de ezek szerint ebben az országban mindenki felfegyverkezve szokott mászkálni? Mi van, nem ért még véget a polgárháború? Vagy újra kitört, amíg nem figyeltem oda?   
Frank elővette a slusszkulcsát, és odadobta Robertnek.
– Menjünk az én kocsimmal. Vezethetsz! – Robert elkapta a kulcsot, megnézte a márkajelzést rajta, és füttyentett.
– Ez aztán klassz! A féltett autód! Minek köszönhetem a lehetőséget? 
– Örülök, hogy újra köztünk vagy – mondta Frank. ­– De azért szeretném a kocsit is épségben visszakapni.
– Oké, vigyázni fogok a kicsikédre – vigyorgott elégedetten Robert.
  A ház előtt parkolt egy metálkék Porsche sportautó. Beszálltunk, Frank a hátsó ülésre huppant.
– Jobb, ha nem látom túl közelről, mit művelsz – mormogta. Így én Robert mellé ültem előre.
– Kösd be magad! – mondta, aztán nagy sebességgel, csikorgó gumikkal elindultunk. Szerencse, hogy Mrs. Montgomery nincs itthon, mert biztosan telefont ragadott volna, hogy riadóztassa miattunk a közlekedésrendészetet.
Robert sportosan vette a kanyarokat, és szorgalmasan előzgette a lassabban haladó autókat, vagyis az összes járművet, ami feltűnt a környéken. Tehát mi száguldottunk a leggyorsabban, gondolom, jóval felette a megengedett sebességnek. Egy-egy merészebb manővernél Frank hangosan felnyögött hátul, én meg erősen kapaszkodtam. És közben az a korábbi, belső rossz érzés is egyre erősödött bennem, csak már nem tudtam, hogy mitől szédülök, a hirtelen kanyaroktól vagy valami mástól. Úgy gondoltam, ha Robertet kérdezgetem, közben talán nem nyomja olyan erősen a gázpedált, én meg addig sem a gyomrom kavargására figyelek.
– Hogyan tudtátok megcsinálni az 1962-es akciót? És mit reméltetek utána, mi volt a tervetek az új világra? – kérdeztem tőle egy egyenesebb szakasznál. Az ötlet bevált, elgondolkozott, és közben kissé lassított a tempón. Frank hátul megkönnyebbülten sóhajtott egyet.
– Akkor azt hittük, győztünk – mondta Robert, és halványan elmosolyodott az emléktől. – A kubai válság tizenhárom napja után mindenki ünnepelt, aki tudott az akciónkról. Addig perceken meg millimétereken múlott a végső nagy atomháború kitörése. Október 16-án fedezték fel az amerikai műholdak, hogy Kubában a szovjetek atomrakétákat állítanak fel. Innen pár perc alatt le lehetett volna bombázni Amerikát. Az egész vezérkar azonnali katonai támadást akart, megelőző csapást, amíg még nem késő. De Kennedy igyekezett húzni az időt. Értesített minket, hogy most azonnal kell beavatkoznunk a programba. Mi elindultunk az atlantiszi síkra, ő pedig a támadás helyett kivárt, amíg lehetett, tanácskozásokat tartott, tárgyalt, megerősítéseket kért, és a nagy nyomás ellenére sem volt hajlandó kiadni a tűzparancsot. Mi próbáltunk sietni, de Atlantisz a korábbi idősíkon van, ott máshogy telik az idő, mint idefent. Nekünk alig három órába telt leállítani a rendszert, de az idefent tizenhárom nap volt. Iszonyú hosszú, több mint háromszáz óra. Később mesélték el a többiek, hogy milyen pengeélen táncolt akkor ez a világ.
Október 24-től Kennedynek már muszáj volt tennie valamit, akkor tengeri blokádot állított fel Kuba köré. Ott álltak egymással szemben az amerikai és a szovjet hadihajók. Egy ideges matróz puskalövése kirobbanthatta volna a háborút. Akkor már a levegőben voltak a B-12-es bombázók is, bevetésre készen, csak a parancsra várva, rajtuk az atombombák és hidrogénbombák. Riadókészültség volt az európai támaszpontokon is, megkapták a rakétaindító kódokat.
Közben titokban zajlottak a diplomáciai tárgyalások. Nálunk Kennedy szinte egyedül állt ellen a nagy háborús nyomásnak, a szovjeteknél pedig Hruscsov tanácsadói között voltak ott azok, akik Zeához hasonlóan meg akarták menteni ezt a világot. Aztán október 26-án végre Hruscsov engedett, és az álláspontok elkezdtek közeledni.
A rendszer viszont az utolsó pillanatokig próbálkozott, hogy korrigálja a hibát, amit mi okoztunk, és eljusson a végjátékig. Október 27-én Kuba felett lelőttek egy U2-es repülőgépet, pedig a légvédelemnek nem volt rá parancsa. Az a pilóta volt az egyetlen hősi halottja ezeknek a napoknak. Közben egy másik U2-es műszerhiba miatt betévedt a szibériai területek fölé, és elindultak rá a MiG vadászgépek. Alaszkából két harci repülő szállt fel, hogy megvédje, és azokon is atomtöltetű rakéták voltak. De aztán sikerült időben kihozni az U2-est a veszélyes légtérből.
És aztán a legutolsó pillanatban, amikor úgy tűnt, megszületett a megállapodás, Hruscsov beleegyezett, hogy leszereli a kubai rakétákat, cserébe Kennedy is visszavonja a Törökországban levő atomfegyvereit, még volt egy végső próba. A rendszer önállósította magát, és saját maga elindította a háborút.
Az amerikai radarjelek szerint elindult egy szovjet atomrakéta az USA felé. A katonai vezérkar felhördült, azonnali tűzparancsot akart. Kennedy azt hitte, hogy kudarcot vallottunk a program átállításánál. Majdnem feladta. De bízott Zeában, tudta, hogy az utolsó pillanatig is próbálkozik. Ezért inkább várt. Visszafojtott lélegzettel nézte mindenki a monitort, ahogy a kis pont közeledett Amerikához. Aztán a jel elérte a becsapódási pontot, és kihunyt. De nem jött értesítés a robbanásról. Nem történt semmi. Nem volt valódi rakéta, csak egy ismeretlen, megmagyarázhatatlan radarjel. Csak Kennedy értette, hogy ez a program utolsó próbálkozása volt. Ha egy kicsit is bizonytalanabb, akkor bedől a rendszer provokációjának, és mégis kitör az atomháború.
De így végül megúsztuk. Akkor azt hittük, teljes a győzelem, és már csak rövid idő kell ahhoz, hogy teljesen új alapokra helyezzük ezt a világot.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése