2014. február 3., hétfő

39. Hans terve



  Túl régóta beszélt már Hans, túl sokáig hallgattuk az ő érveit. A Vámpír szívta a vérünket, és tudtam, hogy meg kell akasztanom a folyamatot, különben belénk szuggerálja a félelmet és a kudarcot. Ehhez úgyis nagyon ért. Bár a színészi játékában csapongva váltogatta a magasztosnak szánt szöveget meg a hétköznapi mondatokat, az érvei valóban meggyőzőek voltak. A terve tökéletesnek tűnt, nem tudtam volna vitába szállni vele. De valamit akar tőlünk. Biztos voltam benne, hogy nem nézőközönségre volt szüksége a színházában, hanem szereplőkre. Tehát mégsem olyan egyértelmű a helyzet, mint ahogyan el akarja hitetni velünk. Lehet még esélyünk.
– Mit akarsz tőlünk? – kérdeztem. Láttam rajta, hogy várta már ezt a kérdést. A fenébe, akkor ez még mindig az ő játszmája.
– Tulajdonképpen semmit – mondta magabiztosan. – Az, hogy itt vagytok az én felügyeletem alatt, éppen elég. Így nem tudtok újabb akadályokat gördíteni a tervem elé, ami pedig úgyis végbe fog menni, bármivel is próbálkoznátok. Csak nem akarom már tovább húzni a dolgot. Meguntam ezt a toporgást. Eddig a ti térfeleteken játszottam, de most átkerült hozzám a labda.
Ti csak a programokat és energiákat babráltátok, én viszont az embereket tudom programozni. És belőlük igazán sok van, ha pár millió el is hullik, mindig van utánpótlás. Mindegyikben ott van a félelem, a félelmet pedig már én irányítom. Amit nem sikerült a programmal elérnem, mert mindig belenyúltatok, azt majd megteszik az általam irányított emberek. Ők a bábuk a sakktáblán. Már minden szereplőt én mozgatok.
– Ha csak kiiktatni akartál volna minket, akkor már nem élnénk. Mit akarsz, mit csináljunk meg neked?
– Ó, nem magam miatt hozattalak ide titeket. Nekem igazán nincs rátok szükségem. De én szeretem Zeát, ő az én királynőm. Neki akarok egy szívességet tenni, és ebben segíthettek. Persze csak ha akartok. Nem kényszeríthetlek titeket – mondta Hans elbűvölően udvarias stílusban, akár egy hamiskártyás főúr.
– Bökd már ki, ne húzd az időt – mondta Robert a dühtől rekedten. Hans újra ájtatos képet vágott, és lágy hangon válaszolt:
– Arra gondoltam, hogy megmenthetnétek azt a szegény gyereket, Adamot a végső szenvedéstől. Ahogy majd sorban felrobbannak az atomreaktorok és a bombák, az emberek lassú, kínos halállal fognak meghalni, közben pedig lesz pánik, erőszak, háborúk, elállatiasodás, meg minden, ami vele jár a Végítélettel. Ez mind annak a szerencsétlen fiúnak a szívét fogja terhelni. Együtt fog pusztulni ezzel a világgal, mérhetetlen kín és fájdalom közepette. – Hans látványosan nagyot sóhajtott, és bánatosan pislogott. Robert hangosan csikorgatta a fogait. Az izmai megfeszültek, a két testőr szorosabban markolta két oldalról. Hans folytatta:
– Itt lehet szerepetek a történetben. Ti Zeával együtt be tudnátok jutni újra Atlantiszba, és kihozhatnátok onnan Adamot. Vagy legalább elterelhetitek egy kis időre a figyelmét, és addig a program gyorsan befejezheti magát, minimális szenvedéssel. Ezzel megspórolhatnátok a tömegeknek a lassú kínszenvedést, és lehetne egy gyors vég, ahol szinte észre sem vennék, hogy megsemmisülnek. Egy kegyes halál a lassú agónia helyett. Ez lenne az én nászajándékom Zeának.
– Nem tudunk visszajutni Atlantiszba – mondta dühösen Robert. – Lehetetlen. Sokszor próbáltuk, sosem sikerült. Adam körül túl erős a kristálytér.
– De egyszer eljutottatok a küszöbig, csak nem vettétek észre. Akkor a rendszer azonnal újraindította a végső atomháborút, amit 1962-ben leállítottatok. Csak én még a programokra koncentráltam, és sajnálatos módon egy túl józan ember képes volt megakasztani a folyamatot. De most már az emberi félelmekre alapozom a tervemet, és az ember sokkal könnyebben manipulálható, mint a számítógépes program. Most sikerülni fog, elég lesz pár perc hozzá.  
– Mikor voltunk a küszöbnél?
– 1983. szeptemberében, a Nagy Piramisban. Előkészítettem a helyzetet, a világ két fele kellően gyűlölte és gonosznak látta a másikat. Szeptember elsején sikerült az oroszokkal lelövetnem egy koreai utasszállító gépet, több száz civil utassal. Pattanásig feszült volt a helyzet, várta a szikrát, ami berobbantja. Akkor rábeszéltem Zeát, hogy tegyetek még egy utolsó próbát. A Nagy Piramisban, a Királynő kamrájának az átjárójából induljatok el az ősi úton Atlantiszba, mert ott a legvékonyabb a kristályfal. Szeptember 27-én pár lépésig be is jutottatok, de aztán újra kidobott benneteket az erőtér.
Csak én tudtam azt, hogy ehhez Adamnak meg kellett erősíteni a falat, úgy, hogy legalább az egyik kezét fel kellett emelnie a kristálygömbről. Azt reméltem, hogy ez a rövid időszak elég lesz a programnak, hogy befejezze önmagát. A tervem működött, ahogy csökkent Adam kontrollja, a rendszer jelezte egy interkontinentális atomrakéta indulását az orosz katonai bázisnak. Nekik riadót kellett volna elrendelniük, megelőző atomcsapást indítani, amire az amerikaiak is kilőtték volna rakétákat, és végre folytatódott volna az, ami 1962-ben Kubánál elmaradt. Kitört volna az atomháború, és 2000-re az eredeti tervek szerint vége lett volna ennek a játszótérnek.
De már megint elakadt a dolog. 1962-ben egy élvhajhász, élni szerető amerikai elnök változtatta meg a világ sorsát, most meg egy hétköznapi ember, egy józan kis orosz főhadnagy állt ellen a Végzetnek. Látta a jelet, de nem hitt a rendszernek. Pedig pár perc múlva már újabb négy rakéta indulását mutatta a műholdkép. A bázison forró lett a helyzet, a többi katona követelte, hogy értesítsék a feletteseiket, reagálni kell a támadásra. És ez a nyugis kis Petrov állta a sarat, blokkolta a folyamatot. Abban a pár percben rajta múlott a világ sorsa. És a nyugalmával, a józanságával megmentette ezt a világot. Mert ő nem félt.
Aztán ott Atlantiszban Adam visszavette az irányítást, a program megint leállt, és kiderült, hogy semmilyen rakétakilövés nem történt, a műszerek hibásan jeleztek.  
Én meg akkor jöttem rá, hogy az emberek a fontosak. Ha nem félnek, akkor még a Végítéletet is meg tudják akadályozni. Tehát fel kell erősítenem a világban a félelmet, a gyűlöletet, hogy végre felrobbanthassam ezt az ósdi díszletet, és következhessen az én időm. 
– De azt mondtad, már ott is erős a kristályfal, nem tudunk visszamenni.
  Hans szája a szokásos elégedett mosolyra húzódott.
– Ó, dehogynem. Dolgozgattam egy kicsit a problémán, és találtam megoldást. Ha erővel nem lehet bejutni, próbáljuk meg ésszel! Mivel a kristálytérben belül a kötött program helyett szabadság van, hát fokoztam ezt az energiát kívül, így kisebb lett a feszültségkülönbség, és könnyebb az átjutás.
Figyeltétek a híreket? Három hónapja forrongani kezdett az arab világ, az emberek fellázadtak az elnyomó uralkodók ellen, egy hónapja már az egyiptomi elnök is lemondott. Forradalom van azon a tájon, a szokásos forrófejűséggel. Most azt hiszik, hogy szabadságra vágynak, de aztán rájönnek, hogy csak káoszt teremtettek, és nem tudnak majd mit kezdeni a felelősséggel. De nem számít, mi lesz, mert nekem csak arra volt szükségem, hogy nyíljon egy kissé az átjáró.
– Mit nyitottál meg ehhez? – kérdeztem rosszat sejtve. Az a rész túl kockázatos terület ahhoz, hogy egy Vámpír piszkálgassa.
– A piramis alján, abból a mély aknából húztam fel egy kis szabad energiát.
– Megőrültél? Az ott a bázis-energia! Az a szint kapcsolódik a többi játéktérhez is. Ha ott legyengíted az erőteret, akkor az itteni robbanás átterjed másik világokra is, és azokat is elpusztítja. Sőt lehet, hogy az is elég, hogy mi belépünk az átjáróba, és már attól egymásba robbannak a külső terek, és több száz világ semmisül meg miattunk!
– Hát, semmi sem tart örökké – tárta szét a kezét ájtatos arccal Hans. – Minden változás áldozatokkal jár. Minél nagyobb a pusztulás, annál nagyobb a felszabaduló energia. Én majd igyekszem hasznosítani a gazdátlanná vált maradékokat.
– Hülyeség! Ahhoz nincs elég hatalmad, hogy más világok energiáit beépítsd a magadéba, csak fölöslegesen pusztítasz el népeket. Ez a terv őrültség! Semmi értelme megpróbálnunk.
– Kár, nagy kár, hogy így gondolod. Mert akkor a lassú kínhalál marad nektek is, ennek a világnak is, és Adamnak is. És ha megmondom Zeának, hogy miattad szenved a fia, akkor még jobban fog gyűlölni téged. Hát, én ennyit tehettem volna értetek. Ja, és azt nem mondtam, hogy a számításaimból úgy tűnik, hogy a robbanáskor Atlantiszban meg fog nyílni a vészkijárat. Tehát kijuthat az, aki azon a téren tartózkodik. Persze Adamnak ez már nem fog segíteni, addigra a lelke összeroppan a rengeteg szenvedéstől. Ki tud majd menni, ha egyáltalán akar még, de csak egy élőhalott lesz belőle.    

  Most én akartam felrobbanni, és magammal vinni ezt a rohadék Vámpírt, aki kedélyesen vigyorgott a képembe. Piszkosul jó terve volt, beterelt minket a hálójába, és úgy tűnt, nem maradt más út, csak amit kiépített nekünk. Egyirányú út, ami mindenképpen kudarccal végződik. Vesztesként fogunk innen elmenni, vagy vesztesként fogunk itt pusztulni. Bármit teszünk, ő nyeri meg a játszmát, ő szerzi meg az új világot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése